Kaapstad, padlangs en shark cage diving!! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Angela Karsten - WaarBenJij.nu Kaapstad, padlangs en shark cage diving!! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Angela Karsten - WaarBenJij.nu

Kaapstad, padlangs en shark cage diving!!

Blijf op de hoogte en volg Angela

20 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Eindelijk was het zover, ik ging naar Kaapstad. Ik had er echt heel veel zin in, lekker even twee weekjes vakantie. We hebben allemaal hele leuke dingen gedaan, ook al verliep het niet altijd even soepeltjes.

De eerste dag hebben we het lekker rustig aan gedaan. We hebben de auto op gehaald en zijn lekker wat gaan eten bij een hele goede burger restaurant. De tweede dag gingen we even winkelen en naar Watherfront. Watherfront was erg mooi, maar ga daar niet in het reuzenrad want dan kom je er nooit meer uit!! De volgende dag zijn we naar Bo-kaap gegaan, dit is een wijk met allemaal gekleurde huisjes. Het was leuk om te zien maar verder niet heel bijzonder. Daarna zijn we helemaal langs de kust gereden om wat van Kaapstad te zien. S’avonds was het oud en nieuw. Het plan was om dit op de tafelberg te vieren, maar dit ging helaas niet door want hij was niet open. Dus toen zijn we met een aantal Duitsers naar een huisfeestje geweest, daarna door naar Watherfront want daar was het vuurwerk en toen afgesloten op Long Street. Nieuwjaarsdag gingen we de Lion’s Head beklimmen. Dit was toch iets zwaarder dan gedacht, maar we zijn een mooi eindje gaan wandelen en natuurlijk mooie foto’s gemaakt. Donderdag gingen we naar Stellenbosch waar veel wijnvelden zijn. Het is een heel mooi gebied. We hebben daar nog even gewinkeld en gepicknikt. Vrijdag zijn we lekker naar het strand geweest, waar we ook nog andere studenten tegenkwamen. Heel gezellig. Zaterdag zijn we eerst naar Old Biscuit Hall geweest, dit is een soort markt met allemaal eet kraampjes. Hier was ook een Nederlands eetkraampje, en hier hebben we heerlijke poffertjes gegeten. Daarna zouden we naar Robben Island gaan maar door een misverstandje gingen we dat de volgende dag doen. Zondag dus naar Robben Island. Dit was erg interessant. We hebben de gevangenis gezien en de cel van Mandela. Daarna nog een tour door de rest van het eiland. S’middags was het plan om naar Cape Point te gaan, maar de auto had een beetje kuren, dus ging ik met nog twee studenten naar het aquarium. S’avonds gingen we nog naar een heel leuk feest toe in Shimmy Beach Club. Hier trad dj Goldfish op. Dit was erg gezellig en de club was ook erg mooi.

Natuurlijk zijn we ook elke avond heerlijk uit eten geweest en we hadden het geluk dat we in de straat sliepen waar de beste restaurants van Kaapstad zijn.

De volgende dag zijn we eerst nog naar een marktje gegaan waar we nog wat souveniertjes gingen kopen. Daarna zijn we uiteindelijk toch nog naar Cape Point gegaan. Hier eerst heel wat apen tegengekomen die op auto’s gingen klimmen. Heel grappig om te zien. Daarna kwamen we aan bij kaap die goeie hoop. Hier natuurlijk wat leuke foto’s gemaakt. Ook nog even op Cape Point geweest, maar het was niet echt lekker weer, dus toen zijn we ook weer terug gereden. Elke ochtend keken we naar buiten of we dan eindelijk een keer de tafelberg op konden, maar het was steeds heel slecht weer en dan is de berg niet open. Dus dinsdag gingen we daarom maar naar een pretpark toe met nog een paar studenten. Dit was best wel leuk, we zijn een paar keer in de achtbaan geweest. Naast het pretpark ligt een super groot winkelcentrum, dus hier moesten we natuurlijk ook nog even een kijkje nemen. De volgende dag konden we weer niet de tafelberg op dus gingen we naar Kirstenbosch. Hier zijn allemaal botanische tuinen te vinden. Ook gaf een bekende band hier een concert en hebben we de soundcheck nog even gehoord. Daarna zijn we nog even gezellig naar de film geweest. De volgende dag was de laatste dag dat we nog de tafelberg op konden. En gelukkig was hij die dag ook open!! Dus gingen we donderdag eindelijk de tafelberg op. Op het begin konden we nog niks zien en was alles wit, maar na een tijdje waren alle wolken weg en hadden we geweldig uitzicht. Het was echt een hele goede laatste dag, maar ik was ook wel weer blij dat we terug konden naar het vertrouwde PE.

Het weekend na Kaapstad zijn we nog even gaan zwemmen in ons zwembadje en naar Padlangs geweest op nog wat leuke spulletjes te kopen en lekker te lunchen.

Toen was het weer tijd voor een weekje stage. Ik vond het leuk om alle lieve kindjes weer te zien. Helaas was er alleen ook minder leuk nieuws want één van de huisjes op stage is afgebrand. Erg zielig om dit te horen. De kinderen hadden nog vakantie tot woensdag, dus hebben we maandag nog even lekker gezwommen met de kinderen. De volgende dag kwam iedereen weer terug van hun vakantie. Woensdag moesten alle kinderen weer naar school en begon het gewone leventje weer.

Voor mij stond er afgelopen weekend ook nog iets spannends op de planning. We gingen naar Mossel Bay om daar met haaien te gaan duiken. Dit was echt super leuk om te doen. Ik heb die haaien van heel dichtbij kunnen zien, dit was echt een hele ervaring. Ik zou het zo nog een keer doen, zo leuk vond ik dit!!

Nu zit ik op dit moment weer op kantoor, nog even nagenietend van het leuke weekend. Gelukkig gaan we deze week op stage ook hele interessante dingen doen. Dit vertel ik allemaal wel weer in een volgend blogje.