Leuke dingen doen en afscheid nemen - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Angela Karsten - WaarBenJij.nu Leuke dingen doen en afscheid nemen - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Angela Karsten - WaarBenJij.nu

Leuke dingen doen en afscheid nemen

Blijf op de hoogte en volg Angela

17 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

De stageweek na de shark cage diving heb ik een paar interessante dingen gedaan. Ik ben mee geweest met gesprekken op scholen van de kinderen en we zijn naar alle rechtbanken geweest in PE. Ook heb ik een aantal groepstherapieën gedaan met de kinderen van huis 5. Dit wil ik nog wel vaker gaan doen want het verliep niet helemaal zoals ik dit had gewild.

Verder was het weekend daarna lekker rustig. We zijn wat op stap geweest, lekker uit eten gegaan en heerlijk wezen zwemmen bij Cubana’s. De week erna was alleen een beetje een rare week waarin we veel afscheid moesten nemen van studenten hier. De dinsdag zijn we natuurlijk weer naar Barney’s geweest om onze zangkwaliteiten te laten horen bij de karaoke. Dit was erg gezellig. Donderdag gingen we eerst met zijn allen uit eten en daarna op stap omdat er iemand weer naar Nederland ging. Het was een heel leuk feestje, maar wel weer erg jammer dat er mensen naar huis gaan. De vrijdag hadden we onze afscheidsbraai voor de meiden van Robin Road. Dit was rustig maar wel gezellig. Zo hebben we ook een heleboel nieuwe mensen ontmoet die hier nu ook zijn. De zaterdag daarna wilden we nog even goed besteden voordat de meiden weer terug naar Nederland gingen. Dit hebben we in Schotia gedaan, dit is een heel mooi wildpark waarin we met een safariauto doorheen gingen. We hebben weer veel dieren gezien waaronder wilde leeuwen met welpjes en nijlpaarden. Ook hebben we daar lekker gegeten tussen de dieren, om daarna door het donker weer terug te rijden. Dat was best spannend, maar we hebben helaas niet veel dieren meer gespot. Zondag hebben we nog ergens ontbeten met een heerlijk omeletje en daarna de dag rustig besteed. Maandag was het dan zover, Magda, Nirma en Maret gingen naar huis. We hebben nog wat geluncht bij Something Good en daarna de eerste al naar het vliegveld gebracht. Toen thuis nog even wat gezeten en afscheidcadeautjes gegeven en toen de andere twee naar het vliegveld gebracht. Hier viel het afscheid toch best zwaar en nadat we wat traantjes hadden weg gepinkt gingen ze dan toch echt weer terug naar het koude, grijze Holland.

De week na het afscheid was wel vreemd. Het was natuurlijk erg rustig in huis, maar niet veel later kwamen de nieuwe meiden alweer. Eerst elkaar een beetje leren kennen, maar dit ging al vrij snel en het is alweer helemaal gezellig. We hadden donderdag dan eindelijk weer beerpong, dus heb ik de nieuwe meiden daar gelijk mee naartoe genomen. Vrijdag hadden we een welkomst braai met alle nieuwe studenten die zijn aangekomen. Zaterdag nog weer even wat uit eten en naar Cubana geweest om wat drankjes te drinken. De volgende dag gingen we gezellig met zijn allen naar Jbay om dan eindelijk te gaan surfen. Eerst nog even wat winkeltjes in geweest en lekker geluncht. Toen maar even gaan kijken waar we dan konden surfen. Omdat ik dit nog nooit had gedaan en de anderen ook niet was het wel handig als we een lesje konden krijgen. Helaas zaten die allemaal vol dus hebben we maar een board en wetsuit gehuurd en hebben we het zelf geprobeerd. Het was alleen wel erg moeilijk en ik was ook helemaal uitgeput toen ik het water uitkwam. Maar ik kan nu in ieder geval wel zeggen dat ik dit ook een keer heb gedaan.

De stageweek erna heb ik weer een aantal dingen gedaan. Op maandag ging ik weer met de zuster mee naar de kliniek in de township. Woensdag mocht ik dan eindelijk een rechtszaak bijwonen. Hier had ik al erg lang om gevraagd en nu mocht ik dus mee. We moesten erg lang wachten en toen we uiteindelijk in de zaal zaten was het binnen vijf minuten voorbij. Dit ging erg snel, maar het was wel interessant om te zien. Ook hebben we de jongen waar het om ging naar een andere plek gebracht waar hij nu moet zitten. De vrijdag wilden we een valentijnsfeestje organiseren voor de jongere meiden op stage. Dit liep alleen helaas anders dan we hadden gedacht en toen hebben we besloten om het toch maar een andere dag te gaan doen.

Wel stond er gelukkig weer een leuk weekendje voor de boeg. We hebben die vrijdagavond nog gezellig met zijn allen gebraaid. Zaterdag nog even winkelen en lekker buiten zwemmen want het was heerlijk weer en s’avonds nog uit geweest in Gondwana’s. Dit was een erg leuk feestje. We konden alleen niet zo lang slapen want we moesten er weer op tijd uit omdat we de volgende dag naar Addo gingen om op een olifant te gaan rijden. Na lang zoeken hadden we het vliegveldje gevonden waar we per vliegtuig naar het gebied gingen waar de olifanten zijn. Dit was echt super leuk om te doen. Toen we uiteindelijk tussen de bergen in een heel mooi natuurgebied waren geland gingen we met de auto naar de olifanten. Daar zag ik die grote beesten al lopen. Echt een raar idee dat ik daar straks op zit om op te rijden. Toen was het onze beurt dat we er op mochten gaan zitten. Het voelde echt heel vreemd, maar het was wel een leuke ervaring. Later gingen we nog met ze knuffelen en een stukje met ze lopen, waar we ze daarna ook nog mochten voeren. Daarna een goede lucnh gehad en met de voetjes nog in het zwembad om vervolgens terug te vliegen. Het was een super ervaring om mee te maken.

Nu zit ik weer op kantoor en heb ik net mijn tussenevaluatie gesprek gehad. Dit ging heel erg goed en ze waren erg tevreden. Ik zit nu dus ook echt op de helft van mijn stage. De tijd gaat hier zo snel doordat er zo veel gebeurt en zulke mooie dingen op me af komen. Ik ben echt zo blij dat ik dit mag doen allemaal, dit is echt iets om nooit meer te vergeten.

  • 17 Februari 2014 - 14:13

    Ester:

    Geweldig Angela! Ik ben heel blij voor je dat je het zo naar je zin hebt. Gelukkig voor jou heb je nog een tijdje voor de boeg daar. ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 8511

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 01 Juli 2014

Zuid Afrika

Landen bezocht: