Stage, Jbay en kerstmis!! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Angela Karsten - WaarBenJij.nu Stage, Jbay en kerstmis!! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Angela Karsten - WaarBenJij.nu

Stage, Jbay en kerstmis!!

Blijf op de hoogte en volg Angela

28 December 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Het is alweer een paar weekjes geleden sinds mijn laatste blogje, dus het werd wel weer tijd voor een nieuwe.

Na het rugbytoernooi hadden we weer een weekje stage. We hebben best leuke dingen gedaan. Dinsdag hebben Maret en ik geprobeerd om koekjes en appelflappen te maken met een paar kinderen. Volgens mij waren ze nog best goed gelukt. Woensdag zijn we naar een volkswagenbedrijf even verderop gegaan. Hier was een museum waar ze allemaal dingen konden doen die met VW te maken hadden. Dit was best leuk. Helaas konden ze geen tour meer door het bedrijf heen krijgen, dat was wel jammer. Maar al met al een leuke dag voor de kinderen. Donderdag gingen we met iedereen naar het strand.

Donderdagavond zijn we uit eten gegaan. We moesten lang wachten op ons eten, maar het was wel erg lekker en gezellig ook! Daarna zijn we nog even op stap geweest, maar niet tot heel laat want we waren erg moe. Vrijdag was wel een bijzondere dag want we gingen weer naar het stadion toe voor de ceremonie van Mandela. We waren bijna de enige blanken daar en alles werd in het xhosa gedaan, maar het was wel heel erg mooi. Het hele stadion ging los met zingen en dansen en wij deden natuurlijk ook een beetje mee. Erg mooi hoe ze er hier mee omgaan met zijn verlies. S’avonds hadden we nog een huisfeestje bij ons thuis.

Verder het weekend hebben we ook weer veel leuke dingen beleefd. Zaterdag gingen we eerst lekker ontbijten bij Something Good (lievelingsplekje aan het strand). We wilden die dag wel weer iets actiefs gaan doen en we zagen tijdens het ontbijt dat er mensen aan het kayakken waren in de zee. Dus gingen we kayakken in de zee. Het was nog best spannend want er waren wel wat golven enzo, maar ook heel erg leuk om te doen. Daarna hebben we bij nog een heel mooi plekje wat cocktails gedronken en toen zijn we weer naar huis gegaan want we hadden een speciaal etentje voor stage. Hiervoor moesten we helemaal netjes gekleed ernaartoe. Toen we daar aankwamen was het allemaal ook heel netjes aangekleed dus we waren zeker in stijl. Het eten was daarintegen iets minder lekker, had ik iets meer van verwacht. Tijdens het eten gingen er ook allemaal mensen stijldansen. Dit hebben Nirma en ik ook nog even geprobeerd, maar dat kunnen we zeker niet zo goed als die anderen. Daarna zijn we maar weer naar huis gegaan want het was niet heel bijzonder verder. De volgende dag gingen we weer iets spectaculairs doen namelijk quad rijden. Dit had ik nog nooit gedaan en vond het ook weer best spannend. Ik vond het echt helemaal geweldig, echt een hele mooie natuur en allemaal hobbels waar ik lekker overheen ging crossen. Dit ga ik zeker nog een keer doen!! Daarna gingen we weer lekker cocktails drinken en uit eten. Deze avond ook weer even op stap geweest, maar niet tot heel laat gemaakt. De maandag waren we nog lekker een dagje vrij want er was een nationale feestdag van het opening van het seizoen. We zijn eerst lekker naar het strand geweest en hebben ergens wat geluncht. S’avonds gingen we naar de opening van het seizoen. Hier was allemaal muziek en later werd het vuurwerk afgestoken. Dit duurde wel een half uur en was ook erg mooi om te zien. Daarna zijn we maar weer weg gegaan want het werd wel erg druk en we waren weer bijna de enige blanken. Toen zijn we maar naar een ander plekje gegaan waar we met een hele groep nog wat hebben gedronken. Maar al met al weer echt een geslaagde weekend.

Daarna hadden we nog een paar dagen stage. Dinsdag hebben we wat waterspelletjes gedaan en een twister gemaakt. De woensdag zijn we naar een science centre geweest. Hier konden de kinderen van alles doen wat met science te maken heeft. Ook werd er een voorstelling gegeven met allemaal wetenschappelijke trucjes. Ze kregen daarna nog wat eten en cadeautjes voor kerst. De directeur van het centrum had dit allemaal zelf gefinancierd, dit was echt heel erg aardig van hem en we hebben hem ook heel erg bedankt dat hij dit wilde doen voor ze.

Toen hadden we weer lekker weekend. Vrijdag gingen we weer ergens lunchen, gewoon omdat het kan haha. S’avonds zijn we naar de bios geweest naar de film Last Vegas. Echt heel erg grappig. En daarna hadden we het aller laatste huisfeestje op in het andere studentenhuis. De meeste mensen gaan namelijk naar Kaapstad en vanaf daar weer terug naar Nederland. Dit hebben we daarom maar even verder gevierd in de club. De volgende dag hadden we een lekker weekendje weg gepland naar Jeffreys Bay. Dit ligt op ongeveer een uurtje van PE. We gingen de zaterdag eerst naar een cliff waar je kon ziplinen en kon abseilen. Twee van de groep gingen ziplinen, maar omdat ik dit al een keer had gedaan sloeg ik over. Daarna zijn we naar een plekje geweest waar je kon zwemmen en lekker even chillen. S’avonds hebben we gegeten bij de Mexicaan, dit was echt heerlijk! Daarna bij ons backpackers nog even een drankje gedronken en toen vond ik het wel weer welletjes. De volgende dag werd ik wakker en had ik prachtig uitzicht op de zee. Echt super mooi. We gingen eerst lekker ontbijten en even wat winkeltjes in want we zouden daarna gaan surfen (eindelijk!!). Nadat we eindelijk onze wetsuits aanhadden kregen we te horen dat het niet doorging omdat de golven te dicht bij de kust lagen en dit was dus voor beginners een beetje gevaarlijk. Echt super jammer natuurlijk, maar we zijn daarna maar lekker op het strand gaan liggen en nog even in de zee gezwommen. Golven waren inderdaad erg hoog en erg dichtbij. Daarna nog lekker uit eten geweest bij een mooie pizzeria en toen was het alweer tijd om naar huis te gaan. Het was echt een heel leuk weekendje!!

Afgelopen week hadden we dan nog twee dagen stage. Eerste dag hebben de kinderen op stage gezwommen. De tweede dag gingen we met alle kinderen naar Seaview. Dit was heel erg leuk en ze hebben zich daar erg vermaakt. S’avonds was het kerstavond en hebben we met een paar huisgenoten allemaal kerstfilms gekeken, om zo toch een beetje in de kerst stemming te komen. Die heb ik hier helemaal niet gehad namelijk. De volgende dag hebben we een lekker kerstontbijt gehad en s’avonds een lekkere kerstdinner met alle andere studenten die er nog waren. Dit was echt heel lekker. De tweede kerstdag (wat hier niet bestaat) ben ik naar het strand geweest. Ik wilde heel graag een keer kerst op het strand vieren. Daarna hadden we een lekkere kerstbraai met een groepje, want ook weer heel erg leuk was. Heb dus hele leuke kerstdagen gehad hier.

Vandaag ga ik maar even mijn koffer inpakken want morgen ga ik dan eindelijk naar Kaapstad. Ik heb er echt ontzettend veel zin in en ben ook erg benieuwd hoe het er daar uitziet. Dat vertel ik in het volgende verhaaltje weer…

Ik hoop dat iedereen ook hele fijne kerstdagen heeft gehad en ik wens iedereen ook alvast een heel prettig nieuwjaar!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 25 Aug. 2013
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 8514

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 01 Juli 2014

Zuid Afrika

Landen bezocht: